javascript:void(0) Save

petua mujarab jika terjadi pada anda

" cara-cara nak cover malooooo "
+ Kalo tersepak batu +

Jangan terus bangun, sebaliknyer anda baring dan
terus berguling-guling
hingga jauh dari perhatian ramai lepas tu baru bgn
bila takde orang nampak
+ Kalo terjatuh beskal +
cepat-cepat naik beskal anda semula dan jatuhla
lagi sehingga berkali-kali
supaya orang ingat anda saje-saje buat lawak
+ Kalo terjatuh tangga +
terus bersilat seolah-olah anda dirasuk atau sedang berlawan
dengan makhluk halus
+ Kalo terjatuh dalam longkang +
pungutlah sampah yang ada sambil marah-marah dengan
suara yang kuat pasti orang menyangka anda seorang yang
amat prihatin terhadap kebersihan
+ Kalo jatuh ketika nak naik bas +
jeritlah kuat-kuat.."oi! apa tolak-tolak ni?"
walaupun tiada orang di blakang anda
+ Kalo terjatuh di dpn bus stop +
terus buat-buat pengsan sehingga ada orang membantu
anda kalo takde baring terus sampai malam dan takde orang lagi
kat bus stop tu haa..ni lah masa sesuai untuk bangun semula
+ Kalo tgelincir kat lantai licin +
tarik la kawan (atau sesiapa yang ada kat sebelah anda)
untuk jatuh bersama-sama supaya tak lah anda sorang
je yang dapat malu...ye tak?

11 comments:

pink_butterfly said...

haa, btol3....

tips2 tsebut sgt bguna dlm kehidupan sharian...=p

sparkystar said...

pinky
kamo patut mgamalkn dan mpraktikn nya jgn lupa ajar skali anak2 murid skali k.hehe

Umie said...

kalau TERJATUH chenta pulak cemane??? huhuhu

sparkystar said...

umie
nie yg payah nie.susah den nak tulun dlm hal2 mcm nie.cikgu den tak smpat nak bg petua lau tjatuh chenta la...ngeh3
tepuk dada tanya hati.hehee

QueenWizza said...

hahahaa
lawak la..ko try la wat dulu..
amacam? :D

mrblind said...

gua macam pernah terbaca artikel ni..good one..

Mogen Ali Rico said...

Petua jatuh bangunan 7 tingkat ader?

sparkystar said...

wizza
ogeh3..akn ku wat,huhu
...................................

mrblind
hehehehe....
...................................

mogen
lau jatuh dr tgkat 7,tak pyh susah2 nak mangun lagik.ktorg akn tulun smpai tanah dikambus..hehehehe

Nazirah_Turtle said...

ko ni.. de je idea bg ptua2 yg amt b'gn..tp klakr nk mmpos..hahaha..
ak plg ske ptua ko yg 1sr=t skali 2..

Monkey D Luffy said...

itu akan menambahkan malu ler wei

Nur Najwa said...

betul2 :)
cara tu :D