javascript:void(0) Save

cerminkan diri anda


Ini kisah pasal sepasang suami dan isteri orang asli yang tinggal di
dalam hutan. Rumah dorang ni dibina di atas pokok.2 tingkat lagi
tu. Si suami kerja nya mencari makanan di hutan,
sama ada dengan pergi berburu ataupun memetik buah-buah hutan.
Si isteri pula tinggal mengemas dirumah.
Suatu hari, Si suami pergi mencari makanan dihutan. Sedang
mencari-cari. . tiba-tiba dia terjumpa cermin. Dia pon bawak balik
cermin tu dan disimpankan cermin tersebut di tingkat atas
rumahnya tanpa pengetahun isterinya.
Setiap hari sebelum pergi keluar mencari makanan,
dia akan masuk ke bilik dan melihat cerminnya
sehinggalah satu hari, si isteri naik
pelik melihat telatah suaminya tu..
Maka disiasatlah bilik yang selalu dimasuki oleh suaminya..
bimbang-bimbang kalau suaminya menyimpan perempuan
lain di bilik tersebut tanpa pengetahuannya
Dan punyalah terkejut beruk.. dia masuk je bilik tu.. di ternampak
cermin suaminya. Oleh kerana si isteri ni taktau cermin tu apa.so,
dia ingat orang dalam cermin tu memang perempuan simpanan suaminya.
Apa lagi.. habis berlari dan meraung menangisla dia cari mak nya..
Lepas berjumpa dengan maknya.. mak dia cakap nak lihat sendiri
perempuan yang kononnya disembunyikan oleh suaminya tu..
Lalu maknya pon masuk ke bilik tersebut.
Kemudian keluar dari bilik tersebut sambil ketawa terbahak-bahak
Isteri: Apsal mak ketawa?..
Mak: Apa teruk benor selere suami ko tu.. kalau ye pon nak kawin
lain.. carik la perempuan yang elok sikit.. Ini tak.. aku tengok
perempuan kat bilik tu.. dah la tua.. hodoh pulak tu..

9 comments:

~ujicham~ said...

kenapa dia nak rahsiakan cermin itu dr isterinya? itew yang kiter tak tau yer.

QueenWizza said...

haha.. lawak la cite ni :D
bru bc. sblm ni x pnh bc.

hahaha.

p/s: oit. jgn lupa jwb tag. xde purse. wallet daaa.

Galuh Cendra Kirana said...

Punggah!!!..kih kih kih...

MaszLaVista said...

mak die kutuk diri sendiri..
kakakakakakakaa
lawak laa mak die tuh

sparkystar said...

uji
itu aku tak pasti krn itu yg kt nak tahu..blurrr.
...................................

wizza
hehehehe..adoiiyaii
...................................

galuh
hongga..honggaa..
...................................

lavista
kira mak dia sdar diri la gak drpd nanchat ajis yg tak sedo diri ckp dia nanchat ajis..hahahaha

Ungku Nor said...

hehehe..kesian.

sparkystar said...

ungku nor
dunia..dunia..

rina is pink is sugitani said...

cian org asli itu..
so la die gune produk tia amelia ke ape bende name tu..mesti cunnye..kekekeek

moral of stori..
klu kite xlawa, tu jgn la pasan kite lawa, ye dak?

sparkystar said...

rina
hehehehe..nnt kt suro dia pakai k.kihkihkih....