javascript:void(0) Save

kau yang bernama gadis


Seorang gadis itu...
Yang lembut fitrah tercipta, halus kulit, manis tuturnya, lentur hati, telus wajahnya, setelus rasa membisik di jiwa, di matanya cahaya, dalamnya ada air, sehangat cinta, sejernih suka, sedalam duka, ceritera hidupnya

Seorang gadis itu...
hatinya penuh manja, penuh cinta, sayang semuanya, cinta untuk diberi dan cinta untuk dirasa
namun manjanya bukan untuk semua, bukan lemah, atau kelemahan dunia, ia bisa kuat, bisa jadi tabah, bisa ampuh menyokong, pahlawan-pahlawan dunia ... begitu unik tercipta, lembutnya bukan lemah, tabahnya tak perlu pada jasad yang gagah

Seorang gadis itu...
moga akan pulang, dalam cinta & dalam sayang, redha dalam keredhaan, Tuhan yang menentukan seorang gadis itu dalam kebahagiaan! Moga lah-Rahman melindungi, merahmati dan merestui, perjalanan seorang gadis itu ... menuju cintaNYA yang ABADI

Seorang gadis itu...
melenturnya perlu kasih sayang, membentuknya perlu kebijaksanaan, kesabaran dan kemaafan, keyakinan & penghargaan, tanpa jemu & tanpa bosan, memimpin tangan, menunjuk jalan kebahagian.

11 comments:

Anonymous said...

aduh, indahnya!

sparkystar said...

memang indah jika dia sperti ini.huhu

hanis said...

tanpa jemu ko pimpin lah tangannye ke syurga idaman...

tak macam aku ni ha...kepala seperti batu... hempuk kat batu pun batu yang pecah.... (menurut kata ex haku) ngeh3... terharu....

sparkystar said...

insyalh.aku akn pimpin dia erat2 tnpa rasa jemu.supya sama leh mnikmti syurga idaman..ahaks,kira kuat gak pala ko ek.dah bape byk batu kau pcah kn.hahahaha,smpai ati ex kau ckp mcm tu..huhuhu

hanis said...

haku kan ganazzzz.... so aktvt memecahkan batu ngan pala tu actvt kegemaran d waktu lapang... lalalala......

sparkystar said...

fuyoo..i like,so bila nak ajak aku gi upacara pcah pale?huhuhu..aku tgh free nie..

hanis said...

ngeh3

sparkystar said...

kau jgn lupa ajak tau,xpnah lagi wat nie.benda baru.aku suka cuba.ahakss..pcah pale ko,eh.pcah pale aku.eh..mlatah plak.huhu

anakmalaysia said...

gulp... macam berchenta dan bertengkar jer ni...

gulp... ikut pengalaman anak malaysia lah... chenta2 jangan lama2... tak baik...

tgk anak malaysia punya dah kena kebas 2 tahun yang lalu... sedey

sparkystar said...

mane ade anak malaysia,ktorg gurau2 jela,xgduh2 pn.lor.dah kene kebas ker?xde pganti ker skrg nie,cari la.haah la,hanis kan single lagi.ape lagi.hahahahaha..
hampes..huhuhu

uji said...

hah.. hanis kena kebas, sparkystar pecah kepala.. hahahahahaaaa, anakmalaysia.. ebob kan ada.