javascript:void(0) Save

kangkung


Jika anda penggemar kangkung, tidak kira apa jenis kangkung, petis kangkung, kangkung cos, dll yang berkai tan dengan kangkung, mungkin cerita ini dapat menjadi pertimbangan bagi anda when you want to eat kangkung

Saya mendapat cerita ini dari seorang teman.

Pada suatu hari di klinik yang terkenal, semua doktor kebingungan kerana ada seorang anak kecil yang menderita sakit perut. Anak itu dibawa ke klinik oleh orang tuanya setelah 2 hari menderita diarhea . Sudah bermacam ubat sakit perut yang diberikan kepada anak itu, namun diarhea nya tidak sembuh.

Di klinik, kedua orang tua anak tersebut di tan ya oleh doktor, makanan apa yang dimakan oleh anak tersebut selama 2 hari ini.
Orang tua anak itu kebingungan, kerana sejak anaknya diarrhea , anak tersebut tak lalu nak mahu makan, dia hanya minum susu, itu pun akan muntah semula.

Setelah dikaji, ternyata sebelum menderita diarhea , malam tersebut anak itu makan kangkung cos di restoran oleh orang tuanya. Doktor segera melakukan xray, ternyata dalami usus anak tersebut telah berkembang biak lintah dengan anaknya yang kecil-kecil.Doktor surrender dan menyatakan tidak sanggup mengambil tindakan medical apapun.

Akhirnya anak kecil malang itupun meninggal dunia. setelah dikaji, ternyata lintah itu sebelumnya berada di dalam ba tan g kangkung yang besar. Memang, untuk penggemar kangkung cos yang paling enak adalah ba tan gnya. Lintah yang berada di dalam ba tan g kangkung itu tidak akan mati walau dimasak selama manapun, apa lagi untuk kangkung cos proses memasak tidak terlalu lama untuk menghasilkan rasa kangkung yang sedap. Lintah hanya akan mati jika dibakar.

Di dalam usus anak tadi, lintah yang hanya dalam 1 ke 2 hari berkembang biak dengan cepatnya kerana menghuni didalam tubuh dan terus menghisap darah yang ada, doktor juga menjadi bingung, bagaimana mematikan/membersihkan lintah yang telah sangat banyak tersebut dari dalam usus anak malang itu.

10 comments:

man_helang said...

wah...nampaknya kau kene bli kangkung selalulah...nak carik lintah...lintah mahal oooo...RM 2.5 seekor....ha ha

sparkystar said...

erkk..bagus idea ko tu.kt leh bkak bisnez same2 nie.huhuhu

hanis said...

aku nak join.. aku nak join... jadi bini taukeh lintah pun jadi lerrrrrr... :P

sparkystar said...

erkk..kau nak jadi bini tauke yg mane satu nie.ade dua org tauke nie.man helang nak ke kat ko.ahaks,huhuhu

hanis said...

man helang dah ada anak bini nak watpe... aku jadi bini ko jek lah... ko kan hensem bergaya.. d sukai ramai... ngeh3

sparkystar said...

aku ker,wow jadi rebutan nie,ahaks..kau jgn la puji aku smpai mcm tu skali.malu la aku.hahahaha..lau mcm tu aku conpem la jd hband kau.hehehe

yanuar said...

good information^^

yanuar said...

good information^^

sparkystar said...

thanks yanuar sudi bagi comment n intai2 blog sparkystar

mhud said...

oopsss..bahaya tu..
penah dpt gak email pasal ni...tapi sampai skrg pon selamba jer bantai kangkong...hehehe..sedap la...