javascript:void(0) Save

pose!!!


saya mewakili sparkystar ingin mengucapkan selamat berpuasa kepada semua kawan-kawan dan seluruh umat islam.smoga puasa kali ini mendapat lebih keberkatan dan keredhaan oleh ALLAH olehitu di kesempatan ini saya memohon maaf jika terdapat salah dan silap selama kita berkawan.
pose la...jgn tak pose ehh!!! xbaik tipu2 ALLAH nmpak..ahakss..
honggaa..honggaa....

komputer punya keje!!!






aku xtahu nak cakap ape, pandai2 korang la bagi komen.den dah ponat nak kabo!!!

comelnya


comel-comel belaka lor..sape nak order angkat tangan..
cepat sikit takut hanis rembat semua jek nie..dia dah la mcm ibu panda!! ahaks...
hoollaa..holllaa....

kisah benar!!


Satu petang yang hujan, sekumpulan kawan - kawan pegi melawat zoo johor. Walaupun hujan kitorang tetap pegi jugak.saja nak tengok haiwan2 dekat zoo johor.boleh amik gambar sekali kan. ini adalah beberapa dialog yang mengelikan hati kami semua.renung-renungkan la..aku mintak maaf kalau ada yang terasa dgn post aku nie.mana la tahu korang2 penah mgalami nye ker.

dua watak antara uji dan hanis (BUKAN NAMA SEBENAR)

Uji : menarik gak zoo jb nie, macam – macam ada. Boleh tahan la gak kan hanis.

Hanis : haah la uji, banyak gak la binatang kan

Uji : hanis...hanis..mari sini tengok singa nie.comel kan..

Hanis : haah la, besar gak ek uji. Sekali dia gaapp..mati la kt uji.

Uji : tu la pasal, kalau la singa ni terlepas mana la kita nak lari kan.

Hanis : tul tu tapi kan aku rasa singa nie singa betina la uji

Uji : lor..memang la singa betina, kau ingat singa jantan ke!!! Kau tak nampak ke mana dia ada bulu kat tepi muka dia. Kalau ada tu la singa jantan kalau tak da singa betina. Apa la kau ni hanis.tu pun kau tak tahu ker!!

Hanis : alamak..yeke uji..malu nya aku

Sekumpulan kawan-kawan itu tadi ketawa terbahak2 sampai tak ingat dunia langsung, nak guling – guling rasa nya..si hanis rasa benggang gila dan dengan wajah selamba badak dia berkata aku bergurau jek(sebenarnya si hanis cuba nak cover diri dia sendiri).hahahahaha..walaupun peristiwa kelakar itu dah lepas tapi kitorang masa teringat sampai sekarang


Kesimpulannya : ambil lah tahu serba sedikit pasal haiwan – haiwan nie, jangan la dok pikir pasal blog jek!!!..huhuhu..honggaa..honnggaaa…

gadis sunti

aku dapat benda nie dari email aku,skrg nie dia tengah mencari jodoh untuk diri dia.dah banyak kali cuba tapi gagal dalam percintaan.aku mcm kesian lak kat dia nie so aku post la kat blog aku.mane la tahu korang berminat ker nak bkenalan terutama yang masih single.aku ada sertakn biodata dia.korang pndai2 la baca. kalau ada yang berkenan dihati ker leh la comment kat aku.

mogen, man helang, jetz, anak malaysia, tun mamat dan sapa2 saje, apa lagi cepat2 sebelum dikebas orang..ahakss
honnggaa...honggaa...


Nama: Nursharifah Intan Zulaikha Bt Zulyahya
Nama Panggilan: Ika
Umur: 23tahun
Skin: Sowo Matang
Kening: Lentik Sedikit
Rambut: Hitam (xsuke kaler2 rambut)
Alamat: Seksyen 17 Shah Alam, Selangor
Pekerjaan: Pramugari
Hobi: Shopping, Tengok Wayang, Clubbing
Favorite Drink: Soya Campor Cincau, Cappucino
Favorite Food: Seafood, Spaghetti, Pizza Hut, Budu
Email: ika_cute@yahoo.com.my

konsert rockers sedunia


jom ramai-ramai datang ke konsert rockers.jangan lepas kan peluang keemasan anda
masuk adalah percuma,tiada bayaran dikenakan.
tiket-tiket boleh didapati oleh mr.sparkystar saje..
cepat!! cepat!! cepat!! selagi tiket masih ada.
same-same kita memeriahkan lagi konsert rockers sedunia.

maklumat lanjut sila hubungi cik hanis @ cik ebob
di talian tol bebas cukai kami..hollaa..holaaa...

mega sales


T-Shirts - Brand PUMA - (Original)

Harga Asal : RM 198.00
Harga Tawaran : RM5.00 sahaja
Baju rampasan Kastam
Boleh order kalau mahu
Sesuai untuk suami/isteri/pakwe/makwe

cepat!!cepat!!cepat!!
selagi stok masih ada..huhuhuhuhu
tiada jual dimana2,hanya ada di blog sparkystar saje!!

special ring

pikir sejenak


Suatu pagi yang dingin, terjadilah satu perbualan antara seorang guru falsafah dan pelajarnya

Pelajar : guru, apakah erti cinta..?bagaimanakah saya boleh mendapatkannya?
"Masuklah ke dalam hutan, pilih dan ambillah satu ranting yang menurutmu paling baik, tetapi engkau haruslah berjalan ke depan dan jangan kembali ke belakang. Pada saat kau sudah memutuskan pilihanmu, keluarlah dari hutan dengan ranting tersebut".

Maka masuklah pelajar ke dalam hutan dan keluarlah dia tanpa membawa sebatang ranting pun. Gurunya pun bertanya, maka jawab pelajar:

"Saya sebenarnya sudah menemui ranting yang bagus, tetapi saya berfikir barangkali di depan saya ada ranting yang lebih baik. Tetapi setelah saya berjalan ke depan ternyata ranting yang sudah saya tinggalkan tadilah yang terbaik. Maka saya keluar dari hutan tanpa membawa apa-apa."

Guru itupun berkata : "Itulah cinta"

Lalu pelajar pun bertanya apakah makna perkahwinan?

Guru pun menjawab:

"Sama seperti ranting tadi, namun kali ini engkau haruslah membawa satu pohon yang kau fikir paling baik dan bawalah keluar dari hutan."

Maka masuklah pelajar ke dalam hutan dan keluarlah dia dengan membawa pohon yang tidak terlalu tinggi juga tidak terlalu indah.Gurunya pun bertanya, maka jawab pelajar:

"Saya bertemu pohon yang indah daunnya, besar batangnya...tetapi saya tak dapat memotongnya dan pastilah saya tak mampu membawanya keluar dari dalam hutan...akhirnya saya tinggalkan. Kemudian saya menemui pohon yang tidak terlalu buruk, tidak terlalu tinggi dan saya pikir mampu membawanya kerana mungkin saya tidak akan menemui pohon seperti ini didepan sana. Akhirnya saya pilih pohon ini kerana saya yakin mampu merawatnya dan menjadikannya indah."

guru berkata : "Itulah makna perkahwinan."

Kesimpulannya :-
janganlah terlalu memilih, tiada manusia yang sempurna di dunia ini. Cuma jika kita dapat yang kurang baik bentuk la dia supaya mjadi baik dan jika kita dapat yang baik bentuk la dia supaya jadi yang lebih baik.hargai la setiap ketentuan dan anugerah yang telah diberikan.pokok yang cantik dan segar tak semesti nya baik dan pokok yang tidak segar dan cantik kdang2 itu la yg tbaik buat kita.insyallah...

kau yang bernama gadis


Seorang gadis itu...
Yang lembut fitrah tercipta, halus kulit, manis tuturnya, lentur hati, telus wajahnya, setelus rasa membisik di jiwa, di matanya cahaya, dalamnya ada air, sehangat cinta, sejernih suka, sedalam duka, ceritera hidupnya

Seorang gadis itu...
hatinya penuh manja, penuh cinta, sayang semuanya, cinta untuk diberi dan cinta untuk dirasa
namun manjanya bukan untuk semua, bukan lemah, atau kelemahan dunia, ia bisa kuat, bisa jadi tabah, bisa ampuh menyokong, pahlawan-pahlawan dunia ... begitu unik tercipta, lembutnya bukan lemah, tabahnya tak perlu pada jasad yang gagah

Seorang gadis itu...
moga akan pulang, dalam cinta & dalam sayang, redha dalam keredhaan, Tuhan yang menentukan seorang gadis itu dalam kebahagiaan! Moga lah-Rahman melindungi, merahmati dan merestui, perjalanan seorang gadis itu ... menuju cintaNYA yang ABADI

Seorang gadis itu...
melenturnya perlu kasih sayang, membentuknya perlu kebijaksanaan, kesabaran dan kemaafan, keyakinan & penghargaan, tanpa jemu & tanpa bosan, memimpin tangan, menunjuk jalan kebahagian.

kangkung


Jika anda penggemar kangkung, tidak kira apa jenis kangkung, petis kangkung, kangkung cos, dll yang berkai tan dengan kangkung, mungkin cerita ini dapat menjadi pertimbangan bagi anda when you want to eat kangkung

Saya mendapat cerita ini dari seorang teman.

Pada suatu hari di klinik yang terkenal, semua doktor kebingungan kerana ada seorang anak kecil yang menderita sakit perut. Anak itu dibawa ke klinik oleh orang tuanya setelah 2 hari menderita diarhea . Sudah bermacam ubat sakit perut yang diberikan kepada anak itu, namun diarhea nya tidak sembuh.

Di klinik, kedua orang tua anak tersebut di tan ya oleh doktor, makanan apa yang dimakan oleh anak tersebut selama 2 hari ini.
Orang tua anak itu kebingungan, kerana sejak anaknya diarrhea , anak tersebut tak lalu nak mahu makan, dia hanya minum susu, itu pun akan muntah semula.

Setelah dikaji, ternyata sebelum menderita diarhea , malam tersebut anak itu makan kangkung cos di restoran oleh orang tuanya. Doktor segera melakukan xray, ternyata dalami usus anak tersebut telah berkembang biak lintah dengan anaknya yang kecil-kecil.Doktor surrender dan menyatakan tidak sanggup mengambil tindakan medical apapun.

Akhirnya anak kecil malang itupun meninggal dunia. setelah dikaji, ternyata lintah itu sebelumnya berada di dalam ba tan g kangkung yang besar. Memang, untuk penggemar kangkung cos yang paling enak adalah ba tan gnya. Lintah yang berada di dalam ba tan g kangkung itu tidak akan mati walau dimasak selama manapun, apa lagi untuk kangkung cos proses memasak tidak terlalu lama untuk menghasilkan rasa kangkung yang sedap. Lintah hanya akan mati jika dibakar.

Di dalam usus anak tadi, lintah yang hanya dalam 1 ke 2 hari berkembang biak dengan cepatnya kerana menghuni didalam tubuh dan terus menghisap darah yang ada, doktor juga menjadi bingung, bagaimana mematikan/membersihkan lintah yang telah sangat banyak tersebut dari dalam usus anak malang itu.

ceriakan hari ku


ceriakan hari ku,hari ini tidak seindah dulu
beri la 1000 senyuman tanpa 1000 alasan
semoga hari ini tidak seperti hari semalam dan hari-hari yang mendatang

cinta tak bersyarat

finger in finger

ikatan terjadi daripada satu perjanjian yang suci antara 2 insan,hanya kau dan dia yang tahu tentang perjanjian tersebut,jgan sesekali mengkhanati cinta dan pjanjian korang tue..menyesal korg tak sudah,andai kata ada salah atau silap.mohon la kemaafan dari dia walaupn belum tiba hari raya.hehehe...maaf kan diriku andai kata aku ada mbuat ksilapan yang mbuatkan kau kecewa.aku akn buktikan kjujuran dan keikhlasan cintaku..hanya kau dihati ku..kerna aku syg bangat sama kamu

adoiiii..jiwang sokmo plak.huhuhu
*&$%@#@@!)*^&%$^

ohhh..nenek ku!!


nenek ku yg ranggi & brutal.nenek nie dulu xpnah kai bikini masa muda2, dah tua baru dpt pakai.ksian kat diakn..harp korg jaga lah nenek korg baik2 sblum pkara yg tak diingini blaku..ahaksss,huhuhuhu....

jiwa kacau


Resah yang ku
Ubah dalam kata
Melukiskan kesunyian
Tanpa engkau aku tak mengerti
Meski
Pagi itu menatapi
Akan sunyi tanpamu
Menemani aku sepi
Tanpa.. Cintamu aku resah
Tanpa.. Kasihmu aku hampa
Tanpa.. Dirimu aku mati
Hohoo…
Kini benar-benarku rasakan
Dalam benuk hatiku tanpamu
Ku tak mengerti
Takut
Takut jauh dari dirimu
Kan kau tinggalkan aku sendiri
Tanpamu ku mati

broken hearted


kesian sesiapa yang sedang patah hati sekarang nie, pic tu adalah hasil kajian bagi org yg sedang patah hati.hehehehe...benda yg dah lepas tu biar la dia lepas,angap jela ianya satu knangan manis dan pahit swaktu ketika dahulu..mmg tak leh lupakan,cuma blh jadi knangan yang trindah.mcm lagu samsons.ahakss..tak di nafikan semua orang mcm tu jgk tmasuk aku..huhuhu..
hahahahammppehhh...

new hero


new hero transformers,wira bumi nie.pyelamat dunia kita,ahakss..
smoga di boleh menjaga dunia dari ancaman kuasa jahat!!!
fire..fire..fire..kebabommmmm...